Forums The Vibe Chat Hello

This topic contains 42 replies, has 14 voices, and was last updated by Avatar DontBeliveTheHype January 16, 2009 at 12:00 am.

Viewing 18 posts - 26 through 43 (of 43 total)
  • Author
    Posts
  • #1190512
    Avatar
    GiantMidget
    Participant
    binge;267721 wrote:
    Tell me about it!

    I’m sure a policeman called me Binge outside a Climate Camp meeting the other day!

    Took my photo and all. Bastards.

    You are joking ain’t ya? . Everyone knows me round here as my user name so that means im fucked! :laugh_at:

    #1190490
    Avatar
    binge
    Participant

    Nope. Considering it’s my nickname and my DJ name, there’s a damn sight more people know me as Binge than my real name!

    Seemed a good idea 5 years ago……….

    #1190502
    Avatar
    Tank Girl
    Participant
    binge;267957 wrote:
    there’s a damn sight more people know me as Binge than my real name!

    Seemed a good idea 5 years ago……….

    took me ages to get your ‘real’ name if I remember correctly :laugh_at:

    #1190486
    Avatar
    Anonymous
    binge;267957 wrote:
    Nope. Considering it’s my nickname and my DJ name, there’s a damn sight more people know me as Binge than my real name!

    Seemed a good idea 5 years ago……….

    i dont have a DJ name

    #1190499
    Avatar
    marcusblanc
    Participant
    MrAHC;267761 wrote:
    dont worry about it, they got me once and acused me of being a coventry fan !!!!

    Now that really is takin the piss! i cant think of anythin worse meself. :laugh_at:

    #1190487
    Avatar
    Anonymous
    marcusblanc;267991 wrote:
    Now that really is takin the piss! i cant think of anythin worse meself. :laugh_at:

    police inteligence for ya…

    #1190514
    Avatar
    JonnyQuest
    Participant
    MrAHC;268033 wrote:
    police inteligence for ya…

    police inteligence? when did this happen?

    #1190491
    Avatar
    process
    Participant
    binge;267957 wrote:
    Nope. Considering it’s my nickname and my DJ name, there’s a damn sight more people know me as Binge than my real name!

    Seemed a good idea 5 years ago……….

    its gotta be better than the copper knowing your personal details tho, unless they’ve got your dj name next to your real name on a file in which case i guess it makes no difference at all..:hopeless:

    #1190504
    Avatar
    MisterDuck
    Participant
    djprocess;268040 wrote:
    its gotta be better than the copper knowing your personal details tho, unless they’ve got your dj name next to your real name on a file in which case i guess it makes no difference at all..:hopeless:

    The coppers unfortunately have all my personal details on file. Nice mugshot and fingerprints etc. despite the fact I wasn’t charged.

    #1190513
    Avatar
    GiantMidget
    Participant
    boothy;269478 wrote:
    The coppers unfortunately have all my personal details on file. Nice mugshot and fingerprints etc. despite the fact I wasn’t charged.

    Don’t they by law have to delete your details after a certain time? 😉

    #1190505
    Avatar
    MisterDuck
    Participant
    DJCliffy;269489 wrote:
    Don’t they by law have to delete your details after a certain time? 😉

    Dunno mate but it wasn’t very long ago when this happened so think it’ll still be there.

    I know that all my youthful indiscretions from school age have been wiped now :laugh_at:

    #1190492
    Avatar
    process
    Participant
    DJCliffy;269489 wrote:
    Don’t they by law have to delete your details after a certain time? 😉

    not if you were convicted.

    pretty certain they still keep you on record anyway regardless of whether they should delete them or not. i think once they’ve got you, they’ve got you for life unfortunatly..:hopeless:

    #1190525
    Avatar
    DontBeliveTheHype
    Participant
    djprocess;269556 wrote:
    not if you were convicted.

    pretty certain they still keep you on record anyway regardless of whether they should delete them or not. i think once they’ve got you, they’ve got you for life unfortunatly..:hopeless:

    if you were just cautioned .. they used to have to destroy them after five? years (but i was told only if you request this) not sure if that law still stands .. i have a feeling it may have changed 😥

    #1190493
    Avatar
    process
    Participant
    DontBeliveTheHype!;269660 wrote:
    if you were just cautioned .. they used to have to destroy them after five? years (but i was told only if you request this) not sure if that law still stands .. i have a feeling it may have changed 😥

    yeah if its a caution i thought it was after five years they’d delete them, pretty sure they’re never fully deleted tho.

    #1190516
    Avatar
    p0ly
    Participant

    after 5 years they delete the caution

    think it’d be stupid if they deleted your fingerprint record, why would they do this? probaly caught a few dirty pedo/rapists

    #1190506
    Avatar
    MisterDuck
    Participant
    p0lygon-Window;269817 wrote:
    after 5 years they delete the caution

    think it’d be stupid if they deleted your fingerprint record, why would they do this? probaly caught a few dirty pedo/rapists

    because having details on file for minor offences is all too totalitarian

    paedophilia is used as a reason, along with terrorism, for a lot of laws which infringe upon civil liberties. these reasons (and subsequently the laws themselves) are usually backed by both authoritarian rags like the mail, and populist shit such as the sun or news of the world

    lets create a storm of paranoia and fear, lock your children in their rooms and tag their school jumers

    #1190517
    Avatar
    p0ly
    Participant
    boothy;269822 wrote:
    because having details on file for minor offences is all too totalitarian

    paedophilia is used as a reason, along with terrorism, for a lot of laws which infringe upon civil liberties. these reasons (and subsequently the laws themselves) are usually backed by both authoritarian rags like the mail, and populist shit such as the sun or news of the world

    lets create a storm of paranoia and fear, lock your children in their rooms and tag their school jumers

    i dont think its totalitarian, dont commit minor offences and then you wont get you’re fingerprints on file. if you aint gonna do anything wrong worth fingerprinting, then why would anyone care?? id prefer assholes who do stupid stupid things to have more chance of getting caught.

    #1190507
    Avatar
    MisterDuck
    Participant
    p0lygon-Window;269827 wrote:
    i dont think its totalitarian, dont commit minor offences and then you wont get you’re fingerprints on file. if you aint gonna do anything wrong worth fingerprinting, then why would anyone care?? id prefer assholes who do stupid stupid things to have more chance of getting caught.

    “if you don’t do anything wrong you have nothing to worry about”

    the basic argument used to lead into 1984, tbh

Viewing 18 posts - 26 through 43 (of 43 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Skip to toolbar